ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΩ ΠΟΛΕΜΙΔΙΩΝ - ΚΑΡΜΙΩΤΙΣΣΑΣ
Δευ-Παρ – 7.30-13.05
Τηλέφωνο: 25694340
Τηλεομοιότυπο: 25694345
Μενού

2024 - 2025

Μαθαίνοντας μέσα από την Τέχνη – Γνωριμία με τον Πάμπλο Πικάσο. 

Στο μάθημα των Εικαστικών, οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν έναν από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες του 20ού αιώνα, τον Πάμπλο Πικάσο. Μέσα από ένα ταξίδι στη ζωή και το έργο του, ήρθαν σε επαφή με διαφορετικές φάσεις της καλλιτεχνικής του πορείας, από την Μπλε και τη Ροζ Περίοδο μέχρι τον Κυβισμό, που ο ίδιος συνδημιούργησε και καθιέρωσε.

Οι μαθητές παρακολούθησαν παρουσιάσεις, ανέλυσαν διάσημα έργα του και συζήτησαν για τις τεχνικές, τα σχήματα και τα συναισθήματα που αποπνέουν οι δημιουργίες του. Έμαθαν ότι ο Πικάσο δεν ακολούθησε τους κανόνες της ρεαλιστικής απεικόνισης, αλλά τόλμησε να δει τον κόσμο αλλιώς – μέσα από αφηρημένα σχήματα, πολλαπλές οπτικές γωνίες και έντονα χρώματα.

Εμπνευσμένοι από την τέχνη του, τα παιδιά δημιούργησαν τα δικά τους πορτρέτα με βάση τις τεχνικές του κυβισμού. Χρησιμοποίησαν γεωμετρικά σχήματα, ασύμμετρες φόρμες και ζωντανά χρώματα για να αποτυπώσουν πρόσωπα με δημιουργικό και πρωτότυπο τρόπο. Κάθε έργο ήταν μοναδικό και αντανακλούσε τη φαντασία, την αισθητική και την προσωπική ματιά κάθε μαθητή.

Ήταν μια δραστηριότητα που συνδύασε γνώση, δημιουργία και έκφραση, βοηθώντας τα παιδιά να κατανοήσουν βαθύτερα τι σημαίνει τέχνη και πώς μπορεί να αποτελέσει μέσο προσωπικής ερμηνείας και ελευθερίας.

 

 

Δημιουργική Εργασία στα Εικαστικά: Η Τεχνική του Mr. Doodle και το "Μπλε Τερατάκι"

Στο μάθημα των Εικαστικών, με την εκπαιδευτικό Μαρία Τεμετέ, οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να πειραματιστούν με μια μοναδική καλλιτεχνική τεχνική που συνδυάζει τη φαντασία, την ελεύθερη έκφραση και την έννοια της διαφορετικότητας. Εμπνευσμένοι από τον σύγχρονο καλλιτέχνη Mr. Doodle, τα παιδιά δημιούργησαν εντυπωσιακά έργα, έχοντας ως κεντρική φιγούρα ένα "μπλε τερατάκι", το οποίο αντιπροσωπεύει τη μοναδικότητα κάθε ατόμου.

Τι Είναι η Τεχνική του Mr. Doodle;

Ο Mr. Doodle είναι γνωστός για την τεχνική του που βασίζεται σε συνεχόμενα γραμμικά σχέδια, γεμάτα μοτίβα, χαρακτήρες και αντικείμενα. Με τη χρήση μαύρου μελανιού και ζωντανών χρωμάτων, τα έργα του μεταδίδουν μια αίσθηση χαράς και αυθορμητισμού. Οι μαθητές ακολούθησαν αυτή την τεχνική, γεμίζοντας τη δική τους "καμβά" με μοναδικά σχέδια που περιέβαλαν το μπλε τερατάκι τους.

Το Μπλε Τερατάκι: Σύμβολο Διαφορετικότητας

Η φιγούρα του μπλε τερατακίου επιλέχθηκε για να δώσει έμφαση στη σημασία της αποδοχής της διαφορετικότητας. Καθένας από τους μαθητές σχεδίασε το δικό του τερατάκι, προσαρμόζοντάς το με βάση τη φαντασία και την προσωπικότητά του. Άλλοι δημιούργησαν χαριτωμένες μορφές, ενώ κάποιοι το φαντάστηκαν πιο παιχνιδιάρικο ή αστείο. Μέσα από αυτόν τον συμβολισμό, τα παιδιά έμαθαν ότι κάθε έργο, όπως και κάθε άτομο, είναι ξεχωριστό και πολύτιμο.

Η Δημιουργική Διαδικασία

  1. Εισαγωγή στην Τεχνική του Mr. Doodle: Οι μαθητές παρακολούθησαν παραδείγματα έργων και συζήτησαν την τεχνοτροπία.
  2. Δημιουργία της Φιγούρας: Σχεδίασαν το μπλε τερατάκι, το οποίο αποτέλεσε το επίκεντρο της σύνθεσής τους.
  3. Γέμισμα του Φόντου: Με γραμμές, σχήματα και μοτίβα, εμπλούτισαν το υπόλοιπο χαρτί με σχέδια εμπνευσμένα από τη μέθοδο doodle.
  4. Χρωματισμός: Πρόσθεσαν μπλε αποχρώσεις στο τερατάκι και ζωηρά χρώματα στα υπόλοιπα στοιχεία, δίνοντας ζωή στις δημιουργίες τους.

Στόχοι της Δραστηριότητας

Η δραστηριότητα είχε ως στόχο να:

  • Καλλιεργήσει τη φαντασία και την ελεύθερη έκφραση.
  • Ενισχύσει την αποδοχή της διαφορετικότητας, συνδέοντας την τέχνη με κοινωνικές αξίες.
  • Βελτιώσει τις δεξιότητες συνεργασίας και αυτοπεποίθησης, καθώς τα παιδιά παρουσίασαν τα έργα τους στην τάξη.

Τα Αποτελέσματα

Τα τελικά έργα ήταν εντυπωσιακά και γεμάτα προσωπικότητα! Κάθε δημιουργία αποτέλεσε μια μικρή ιστορία, ενώ η διαδικασία έφερε στα παιδιά ενθουσιασμό και ικανοποίηση.

 

«Το μενταγιόν της Αγάπης»

Ομάδες παιδιών έφτιαξαν πήλινα μενταγιόν και τα διακόσμησαν. Τα μενταγιόν  συνοδεύτηκαν με ένα μήνυμα αγάπης προς αυτόν /ήν που θα τα αποκτούσε. Με την πώληση τους, τα παιδιά συγκέντρωσαν χρήματα και βοήθησαν στην  αγορά τραπεζοκαθισμάτων για την αυλή του σχολείο μας.Με την ενεργό δράση τους, τα παιδιά συγκέντρωσαν χρήματα για αγορά δύο τραπεζοκαθισμάτων.

Η Σχολική Εφορεία ευαισθητοποιήθηκε με τις προσπάθειες των παιδιών και συνείσφερε στην αγορά ακόμα δύο τραπεζοκαθίσματα.